Woda jest ważna dla nas wszystkich, a szczególnie dla tych, którzy chcą stracić na wadze, stosując rozmaite diety. Podczas stosowania diet początkowa utrata wagi jest w znacznym stopniu spowodowana utratą wody, zatem aby uniknąć odwodnienia należy przyjmować w tym czasie jej odpowiednią ilość.

Proces efektywnego spalania kalorii wymaga odpowiedniej ilości wody; odwodnienie organizmu spowalnia spalanie tłuszczu.

Spalanie kalorii powoduje powstawanie toksyn (tak jak w procesie produkcji spalin w samochodzie), a woda odgrywa kluczową rolę, ułatwiając pozbywanie się ich z organizmu.

Odwodnienie powoduje redukcję ilości krwi, co z kolei powoduje redukcję ilości tlenu doprowadzanego do mięśni, a to może powodować uczucie zmęczenia.

Woda pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji, ułatwiając proces kurczenia mięśni, a także pomaga „naoliwić” stawy; odpowiednie nawodnienie organizmu pomaga ograniczyć bóle mięśni i stawów podczas ćwiczeń.

Zdrowa dieta (odchudzająca) obejmuje zwykle dużą ilość błonnika, który – choć zwykle ma dobroczynne działanie dla układu pokarmowego – może być przyczyną zaparć, jeśli poziom płynów w organizmie jest niewystarczający.

Picie wody podczas posiłków sprawia, że szybciej czujemy się syci, a przez to jemy mniej; należy jednak zwrócić uwagę, że picie samej wody nie wystarczy – nasze ciała potrzebują również kalorii i składników odżywczych.

To, ile wody dokładnie potrzebujemy, zależy od naszej wagi, rodzaju aktywności, temperatury oraz wilgotności otoczenia, a także diety. Decydującym czynnikiem jest tutaj nasza dieta, ponieważ na przykład jeśli przyjmujemy dużą ilość pokarmów zawierających dużo wody, nasz organizm nie potrzebuje aż tak dużej jej ilości. Inne płyny również mogą stanowić źródło wody dla naszego organizmu, chociaż tzw. żywność diuretyczna może sprawić, że nasz organizm będzie wydalał wodę w przyspieszonym tempie.

Przykładem mogą być napoje zawierające kofeinę (kawa, herbata i napoje gazowane) oraz alkohol. Kiedy przyjmujemy do organizmu płyny diuretyczne, musimy pić więcej wody, aby wyrównać jej poziom. Kiedy pijemy alkohol, powinniśmy równocześnie – jak również przed i po piciu – przyjmować wodę, co pozwoli uniknąć kaca oraz uczucia zmęczenia.

Nie należy martwić się, że picie dużej ilości wody sprawi, że nasze ciała będą wyglądać na opuchnięte. Istnieje szereg przyczyn, dla których woda może być zatrzymywana w organizmie, np. przyjmowanie zbyt dużej ilości soli.

Żródło: Biuletyn Dobrego Samopoczucia – Eden Springs Sp. z o.o.
więcej na
www.eden.pl

13 komentarze do “Woda i dieta

  1. Świetny artykuł. Tak to bardzo ważne aby pić wodę , ponieważ jest ona jednym z głównych czynników dzięki , której istnieje życie , a życie to my ! 🙂

  2. Ojej to znaczy, ze pijąc herbatkę żeby zaspokoić pragnienie de facto przyczyniam się do odwodnienia organizmu? Nie wiedziałam…Fajniutki artykuł!

  3. niby sprzeczność a jednak tak jest:) ja jestem na diecie cambridge i pije codziennie ponad 2l wody! oprócz tego, że nawadnia organizm, to jeszcze daje uczucie sytości i polepsza samopoczucie. pyszna jest z cytryną:)

  4. I z cytrynka i z imbirem, gazowana, lekko mineralizowana i naturalna chetnie pije hektolitrami=)Tylko woda tak gasi pragnienie

  5. OOo no ja pamietam jak bylam na tej diecie i musialam tyle pic, normalnie tyle nie pije ale na prawde sie oplacalo. super schudlam!

  6. proponuję wodę czasami zastąpić świżymi sokami które są bogate w witaminy 🙂 soki jednodniowe są dostępne w sklepach w wyszukanych smakach które na prawdę są dobre … polecam te od Cymes – burak,marchew to moi faworyci 🙂

  7. Woda tak, soki – niekoniecznie. Nie wiesz czy naprawdę w soku nie ma cukru czy innych paskudztw. Jeśli sam sobie zrobisz sok – to powiedzmy, że wiesz co tam jest i wtedy pij ile wlezie 🙂

    pozdrawiam,
    http://minus30.pl/

  8. Tak dużo wody, nie ma to jak woda z imbirem i cytrynką dodaje sił

  9. a jak uniknąć „napompowanego” brzucha pijąć tyle wody. ja mam wtedy brzuch jak w 3 miesiącu ciąży. piję wodę niegazowaną ok 2l dziennie

  10. Jak najbardziej się zgadzam z tym wpisem. Trzeba prawidłowo kontrolować swoją wagę by nie wyrządzić krzywdy sobie, oraz do odwodnienia. Zapraszam też na mojego bloga gdzieznajdziesz ciekawe ćwiczenia, oraz motywację do sportu.

  11. Dobry artykuł niestety nasz woda w kranach nie jest naj;epszej jakości. Pozostaje mineralna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.