Twój tryb życia- czy jest właściwy?

Zdrowy i aktywny tryb życia – pięknie to brzmi, ale jak jest w rzeczywistości? Na ile Twój tryb życia jest aktywny i zdrowy? Właściwe odżywianie to jeden z kluczy do dobrego zdrowia. Na ile to możliwe staraj się jeść świeże produkty zamiast przetworów i innych wyrobów gotowych.

Nie jedz dużo słodyczy. Jeśli spożywasz ich nadmierne ilości Twój organizm nie jest w stanie przetworzyć dostarczanej ilości cukrów. Nieprzetworzone cukry oraz tłuszcze(jak każde spożywane w nadmiernych ilościach składniki) odkładane są w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

Jedzenie późną porą, lub w nocy również nie jest zdrowe. Organizm w nocy ma znacznie mniejsze zapotrzebowanie energetyczne niż w ciągu dnia. Staraj się spożywać ostatni posiłek na 2-3 godziny przed snem.

Jedz regularnie

Nie opuszczaj posiłków. Jeżeli pragniesz schudnąć jedz lżejsze, mniejsze posiłki.
Jedząc nie spiesz się. Jedz w spokoju, wyłącz telewizor.
Nie jedz zbyt często w barach. Serwowane tam posiłki przeważnie są kiepskiej jakości.

Zamiast stosować witaminy i składniki mineralne w tabletkach urozmaić swoją dietę. Praktycznie wszystkie składniki możesz spożywać wraz z odpowiednimi produktami. Ponadto w przypadku witamin zawartych w produktach naturalnych nie ma groźby ich przedawkowania. Kto przy zdrowych zmysłach będzie jadł codziennie np. kilka kilogramów marchwi oraz pomidorów? Prócz tego witaminy w tabletkach nie są identyczne jak naturalne, są jedynie do nich podobne.

Ruszaj się

Kolejny element zdrowego trybu życia to ćwiczenia fizyczne. Ćwicz trzy razy w tygodniu przynajmniej 20 minut dziennie. Jeżeli Twoim celem jest zgubienie paru zbędnych kilogramów, wydłuż czas ćwiczeń do 30-40 minut. Nim organizm zacznie spalać tkankę tłuszczową spala nagromadzone w organizmie cukry. Zwykle po około 20-30 minutach ćwiczeń zaczyna się spalać tkankę tłuszczową. Ćwiczenie rano daje lepsze efekty – szybciej zaczyna się spalać tkankę tłuszczową.

Podczas ćwiczeń staraj się nie robić długich przerw. Bardzo ważne jest by przez czas trwania ćwiczeń organizm był cały czas „w ruchu”.

Nie pal papierosów

Paląc papierosy poważnie szkodzisz swojemu zdrowiu. Jest to główna przyczyna wielu groźnych chorób takich jak rak płuc, choroba wieńcowa, przedwczesne starzenie się skóry i inne.

Alkohol spożywany w nadmiernych ilościach nieodwracalnie niszczy wiele organów wewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.