Jak pozbyć się cellulitu cz.1

Prawidłowo skomponowana uboga w sól i cukier dieta: dużo warzyw, owoców, ryby, chude mięso, pełnoziarniste pieczywo, soki owocowe oraz bardzo dużo (co najmniej 2 litry) w ciągu dnia niegazowanej wody mineralnej.

Teoretycznie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasz sposób odżywiania ma duży wpływ na nasze samopoczucie, zdrowie i urodę, lecz rzeczywistość jest zupełnie inna. Posiłki spożywamy w różnych porach, w biegu, zapominamy o śniadaniu, ale korzystamy z gotowych szybkich dań i sztucznych napojów nasączonych chemią.

Moje rady…

Jedz często ale mało – organizm łatwiej spala kalorie, gdy dostarczysz mu je w małych porcjach. Spożywaj więc 5-6 miniposiłków dziennie, co 2-3 godziny; te najbardziej kaloryczne do godziny 15. Większe przerwy mogą powodować znaczny spadek poziomu cukru we krwi, co objawia się uczuciem „wilczego głodu”. Dzień zaczynaj od śniadania. Jest ono najważniejszym posiłkiem dlatego nie możesz go zlekceważyć. Po godzinie 19 zrezygnuj z jedzenia.

Przed jedzeniem szklanka wody – wypij szklankę wody mineralnej na dziesięć minut przed każdym posiłkiem. Przyspieszy to i ułatwi trawienie (mniej toksyn).

Jadaj na małych talerzykach – zmieści się na nich akurat taka porcja, aby się najeść i nie będzie zagrożeniem dla szczupłej figury.

Zamiast słodyczy zjadaj suszone owoce – jeśli masz ochotę na coś słodkiego podgryzaj suszone owoce np. śliwki, morele, rodzynki. Mają mniej zbędnych kalorii niż słodycze, a poza tym poprawiają trawienie i dostarczają ważnych składników mineralnych.

Zanim sięgniesz po dokładkę poczekaj – po zjedzeniu posiłku czujesz się jeszcze głodna, odczekaj 10 minut, zanim nałożysz na talerz drugą porcję. Tyle bowiem czasu zajmuje organizmowi przesłanie informacji do mózgu, że żołądek jest już pełen. Okaże się wtedy, że nie masz już ochoty nawet na mały kęs.

Na kolację jak najmnej – ostatni posiłek zjadaj do godziny osiemnastej. Jedz królewskie śniadanie, książęcy obiad i kolację biedaków – głosi stare porzekadło. Ostatni posiłek powinien być skromny. Jedząc dużo o tak późnej porze, masz niewielkie szanse na spalenie dodatkowych kalorii.

Pamiętaj o błonniku – jeśli będziesz codziennie jadać produkty bogate w błonnik, raczej nie wyhodujesz cellulitu. Błonnik znajdziesz w otrębach, grubych kaszach, ciemnym ryżu, płatkach owsianych, pełnoziarnistym chlebie, świeżych owocach, warzywach (także w ich sokach) i roślinach strączkowych. Błonnik zwiększa perystaltykę jelit, utrudnia przyswajanie tłuszczu i choresterolu, reguluje trawienie oraz zapobiega gromadzeniu się w organizmie metali ciężkich i toksyn.

Unikaj kofeiny i większych ilości alkoholu – zrezygnuj z produktów zawierających kofeinę. Jeśli jesteś miłośniczką kawy lub herbaty, ogranicz spożycie tych napojów do jednej filiżanki dziennie lub pij kawę bezkofeinową albo zieloną herbatę. Duże ilości kofeiny powodują kurczenie się drobnych naczyń krwionośnych, co zaburza tak ważny przy likwidacji cellulitu przepływ krwi i limfy.

Doceń witaminę „C” – to najlepszy „spalacz” komórek tłuszczowych. Najsilniej działa w postaci naturalnej np. świeży sok z cytryn. Jest ona też niezbędna do wytwarzania kolagenu, białka zapewniającego skórze sprężystość.

Odmładzające witaminy E i A – Do swoich posiłków wprowadź oliwę z oliwek, migdały, orzechy, które zawierają witaminę E. Pamiętaj także o produktach zawierających selen (owoce morza, wątróbka, grube kasze), który także idealnie usuwa wolne rodniki z organizmu odpowiedzialne za starzenie i nowotwory. Wprowadź także do diety czerwone oraz żółte warzywa i owoce. Ponieważ zawierają witaminę A, która jest także wspaniałym antyutleniaczem.

Wybierz zdrowy tłuszcz – jedz ryby, owoce morza, używaj oliwy z oliwek, oleju sojowego i słonecznikowego. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które są zdrowsze od innych tłuszczów. Organizm nie odkłada ich na zapas w komórkach tłuszczowych, ale zużywa natychmiast podczas przemiany materii. Ryby i owoce morza zawierają także jod, który znakomicie przyspiesza metabolizm i poprawia krążenie krwi.

Proteiny znajdujące się w chudym mięsie pomogą zamienić tłuszcz w tkankę mięśniową, a warzywa i owoce zawierające potas (pomidory, banany, truskawki, figi, suszone morele, śliwki, ananasy) odpowiednio przedrenują tkankę, zapobiegną gromadzeniu się w niej wody i ją odtoksycznią.

Pilnuj dziennej porcji kalorii – z wiekiem spowalnia się metabolizm. Pamiętaj zatem, że im jesteś starsza, tym mniej powinnaś jeść. Korzystaj z tablic kalorycznych i zapotrzebowania kalorycznego dla kobiet przy komponowaniu diety.

Uważaj na cudowne diety i terapie – unikaj takich diet i terapii, dzięki którym w bardzo krótkim czasie stracisz bardzo dużo kilogramów. Zmniejszanie wagi i cellulitu nie polega na głodzeniu organizmu. Co w tym cudownego, że masz pić tylko jakieś drinki lub nie dojadać.

Po takiej kuracji organizm nie osiągnie swojej równowagi i po zakończeniu terapii w bardzo krótkim czasie powróci nie tylko do wagi wyjściowej, ale ją przekroczy! Staniesz się przez to kolejną ofiarą efektu jo-jo jeszcze większym cellulitem i gąbczastym ciałem.

Powyższy tekst jest jedynie fragmentem poradnika „Jak skutecznie w ciągu 28 dni pozbędziesz się cellulitu?” autorstwa Bernadety Stokłosy. Pełną wersję poradnika można pobrać ze strony:
www.vip-antycellulit.com

1 komentarz do “Jak pozbyć się cellulitu cz.1

  1. Rewelacyjne porady, najgorzej jest niestety na początku, gdy pokusa zjedzenia czegoś słodkiego jest ogromna. Ale po kilku tygodniach można się przyzwyczaić 🙂

    http://zwalcz-cellulit.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.