Fot. sxc.huNikt nie jest w stanie przewidzieć, czy będzie chorować na serce czy nie. Na niektóre czynniki jak wiek, płeć czy cechy odziedziczone po przodkach nie masz żadnego wpływu. Jest jednak wiele spraw, które zależą od Ciebie. Czy Twoi rodzice borykali się kiedyś z problemami nadwagi?

Jeżeli tak, to jest możliwe, że również u Ciebie wystąpią takie skłonności. Otyłość lub nadwaga prowadzi do wielu chorób serca. Jeżeli chorujesz na cukrzycę lub nadciśnienie tętnicze, szansa na wystąpienie chorób serca również jest podwyższona.

Twoje podejście psychiczne również wpływa na stan Twojego serca. Jeżeli łatwo się denerwujesz, często się zamartwiasz, szybko wpadasz w zły nastrój pogarszasz kondycję swojego serca.

Ćwiczenia fizyczne podnoszą kondycję Twojego serca. Ćwicz trzy razy w tygodniu przynajmniej 20 minut dziennie.

Dołóż do tego odpowiednią dietę. Unikaj pokarmów zawierających dużo tłuszczy. Jedz ryby zamiast mięsa. Spożywaj produkty bogate w błonnik np. warzywa i owoce.

Nie pal papierosów. Paląc papierosy poważnie szkodzisz swojemu organizmowi, sercu również.

Kontroluj stan swojego serca. Zbadaj stężenie cholesterolu we krwi, zmierz ciśnienie tętnicze krwi. Jeżeli jesteś osobą po 50 roku życia, porozmawiaj z lekarzem o zagrożeniu chorobą wieńcową.

Skomentuj

Komentarze (1)

  1. klaudiatmp pisze:

    całe dotychczasowe doświadczenia żywieniowe oraz to czy się ruszamy czy nie ma wpływ na to jak nasze serce będzie pracowało w przyszłości, należy więc zawczasu zainwestować w swoje serce i zacząć o siebie dbać, wszystkie powyższe propozycje „pozytywnej rutyny” są dobrym przykładem poradnika pacjenta, są zalecane jeżeli nie chcemy szybko dowiedzieć kardiologa