Fot. sxc.huWśród natłoku codziennych obowiązków trudno nam czasem znaleźć czas na ćwiczenia fizyczne. Nawet przy najlepszych chęciach często schodzą one na drugi plan. Powinniśmy jednakże pamiętać, że nasze ciało nie jest przystosowane do długotrwałego siedzenia przy biurku, całodniowego stania na nogach, ani też do wykonywania jakiejkolwiek powtarzającej się czynności przez długi czas. Nasze ciało powinno być w ruchu.

Brak ćwiczeń fizycznych może mieć wiele negatywnych skutków dla naszego organizmu, zarówno na krótszą, jak i na dłuższą metę. W krótkich okresach czasu brak ruchu powodować może bóle i sztywnienie mięśni, bóle głowy, problemy z koncentracją, niski poziom energii oraz kłopoty ze snem. W dłuższej perspektywie brak wysiłku prowadzić może do wystąpienia wad postawy, nierównowagi mięśniowej, chorób serca, a także osteoporozy i tycia.

Dlatego też niezwykle ważne jest, aby w naszym cotygodniowym harmonogramie zajęć znalazło się miejsce dla ćwiczeń fizycznych, które pomogą nam korzystać z życia w 100% teraz, a także w przyszłości. Warto więc zwracać uwagę na sygnały alarmowe, które wysyła organizm podczas dnia: mrowienie, uczucie sztywności, ciężkości, czy też napięcia stawów i mięśni.

Jeśli masz problemy ze znalezieniem czasu na regularne ćwiczenia, spróbuj robić to podczas przerw w pracy! Dowolna ilość wysiłku fizycznego, nawet podczas przerwy na lunch lub kawę, spowoduje polepszenie kondycji fizycznej i umysłowej organizmu, jak również sprawi, że będziemy pracować wydajniej, nasze umysły będą czujniejsze, a przy tym ograniczy prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych chorób.

Oto kilka pomysłów na to, jak zmotywować się do ćwiczeń fizycznych w ciągu dnia

Idź na spacer lub przebiegnij się podczas przerwy w pracy. Każdego dnia wybieraj inna trasę, dzięki czemu unikniesz znudzenia, lub weź ze sobą kolegę lub koleżankę, abyś miał z kim porozmawiać podczas spaceru.

Zamiast jechać windą, idź po schodach. Jeśli uważasz, że masz do przebycia zbyt wiele pięter, wyjdź z windy kilka pięter wcześniej i przejdź brakujący dystans piechotą.

Zamiast korzystać z telefonu lub wysłać e-maila do kogoś w miejscu pracy, wstań i doręcz taką wiadomość osobiście.

Zapisz się na siłownię, zajęcia jogi, aerobiku itp. blisko miejsca pracy, tak abyś mógł chodzić tam podczas przerwy na lunch lub po pracy. Znajdź osobę, która do ciebie dołączy, co pozwoli wam motywować się nawzajem, kiedy nie będzie chciało się wam iść.

Jeśli pracujesz daleko, poproś szefa o udostępnienie sprzętu do ćwiczeń w miejscu pracy, tak abyś mógł ćwiczyć podczas przerw, np. na bieżni lub rowerze treningowym.

Jeśli korzystasz ze środków transportu publicznego, wysiądź kilka przystanków wcześniej, lub jeśli jeździsz samochodem, zaparkuj trochę dalej i zrób sobie spacer do pracy.

Najlepszy sposób, aby utrzymać ćwiczenia fizyczne na pierwszym miejscu listy priorytetów, to przywyknąć do traktowania ich jak każdego innego obowiązku. Zapisuj daty ćwiczeń w terminarzu i trzymaj się ich zawsze (chyba, że wystąpią okoliczności łagodzące). Poświęć część dnia na aktywność fizyczną, co pozwoli poprawić ogólny stan twojego zdrowia, poziom sprawności fizycznej, oraz sprawność umysłową!

Żródło: Biuletyn Dobrego Samopoczucia – Eden Springs Sp. z o.o.
więcej na
www.eden.pl

Skomentuj

Komentarze (1)

  1. fit tomo pisze:

    Dzięki za fajny artykuł, sam borykam się z przeciwnościami losu ale na razie udaje mi się zachować reżim wykonywania ćwiczeń każdego dnia.

    pozdrowienia dla redakcji!