Home > Stres

Przeramowanie sytuacji(reframing)

Fot. sxc.huTechnika polega na zmianie kontekstu sytuacji. Jeśli początkowo wywoływała ona stres, wprowadzenie pewnych zmian może wywołać nawet śmiech.
Przykład.: Boisz się szefa w pracy. W takiej sytuacji postępuj w następująco:
Przywołaj obraz szefa który na Ciebie krzyczy. Przyjrzyj się dokładnie jak wygląda obraz, odtwórz głos szefa.

Zmień głos szefa z naturalnego na głos znanych postaci z bajek lub filmów(np. odtwórz dialog/monolog z głosem Myszki Miki, Kaczora Donalda, Shreka…). Zmień głos z naturalnego na powolny, na romantyczny, erotyczny, zabawny. Pobaw się dźwiękami.

Pobaw się w charakteryzatora. Ubierz szefa w ciuchy śmiesznych postaci. Np. klowna, dodając do tego czerwony nos, umalowane usta i policzki, perukę.

Zmień otoczenie i ubranie. Zobacz szefa który próbuje krzyczeć na Ciebie, siedząc na muszli klozetowej. Zobacz jego różowe majtki w kolorowe kropki. Przebierz szefa w stringi, założone na odwrót :) Załóż mu żółtą kaczuchę, taką z jaką uczą się pływać dzieci (zakładana na pas). Im więcej śmiesznych obrazów zrobisz, tym lepiej.

Złam stan emocjonalny (policz ilość żarówek w pokoju, lub długopisów na biurku, etc.).

Przywołaj sytuację stresową. Zauważ jak wiele się zmieniło. Jeśli nadal(nawet w słabym stopniu) wywołuje stres, powtórz ćwiczenie.

Większość osób po jednorazowym, dokładnym wykonaniu tej techniki przestaje się stresować.

Powyższy tekst jest fragmentem darmowego poradnika „15 najskuteczniejszych sposobów na radzenie sobie ze stresem” autorstwa Marcina Kijaka.
www.projektsukces.pl

Kliknij tutaj, by pobrac całą książkę

Skomentuj