Fot. sxc.huW ostatnim czasie jedzenie w barach szybkiej obsługi i restauracjach staje się coraz bardziej popularne. Mimo apetycznego wyglądu i dobrego smaku wiele przyrządzanych tam potraw nie zawsze jest zdrowych dla Twojego organizmu.

Część z nich zawiera zbyt duże ilości tłuszczy i nasyconych kwasów tłuszczowych a mało błonnika przez co potrawy takie mają dużą wartość energetyczną. Sytuację tą można zmienić. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie wstąpić na zdrowy posiłek.

Bary sałatkowe

Jeśli musimy, lub uwielbiamy jadać w restauracjach, a obawiamy się zbędnych kilogramów, wybierzmy bary sałatkowe, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Bary sałatkowe są miejscem zdrowego odżywiania.

Prawie w każdym większym mieście znajduje się taki właśnie bar. Niestety udając się do baru sałatkowego, musimy zwracać uwagę na to, co do naszych ulubionych sałatek jest dodawane. To, czego należy unikać w sałatkach to przede wszystkim: żółte sery, pleśniowe sery, sery tłuste Feta, orzechy, awokado, suszone owoce, śmietana.

Warto szukać w menu sałatek zawierających naturalne, beztłuszczowe jogurty oraz oliwę z oliwek.

Jedzenie w restauracjach ze zdrową żywnością

W naszym kraju coraz więcej pojawia się różnego rodzaju restauracji oferujących zdrową żywność i dania przygotowane z ekologicznych produktów. Możemy w nich spotkać dania wykonane z certyfikowanych surowców, wyprodukowanych w gospodarstwach ekologicznych, gdzie nie stosuje się chemii, nawozów sztucznych, a jedynie surowce naturalne.

W menu takiej restauracji, oprócz dań mięsnych można spotkać, dania wegetariańskie. Znajdziemy też coś dla osób, które stosują diety eliminacyjne, na przykład dania bezmleczne lub bez dodatku jaj. W trosce o podniebienie klienta, restauracje mają dania z rożnych zakątków świata, od kuchni kresowej, aż po europejską. Wszystko aby zapewnić bogate wrażenia smakowe swoim klientom. Często w restauracjach ze zdrową żywnością, możemy spotkać chleb własnego wypieku, zdrowy i ekologiczny, bez dodatku żadnych ulepszaczy i konserwantów. Do degustacji takiego pieczywa, restauracje polecają domowy smalec, lub wędzoną na miejscu kiełbasę.

Zaletą restauracji ze zdrową żywnością, jest to, że nie musi być ona droga, wbrew powszechnie panującym opiniom. Zazwyczaj ceny są przystępne i każdy kto chce może wejść i spróbować pysznych i zdrowych smakołyków. Dlatego zorientujmy się w temacie i znajdźmy najbliższą swemu miejscu pracy restaurację ze zdrową żywnością.

Kilka porad odnośnie spożywania posiłków poza domem:

Jeżeli nie czujesz potrzeby zjedzenia całej porcji, spytaj o możliwość zamówienia mniejszej porcji.

Unikaj tłustych, zawiesistych zup.

Zamiast potraw smażonych lub pieczonych spożywaj potrawy gotowane lub grillowane.

Nie spożywaj zbyt dużo gęstych, zawiesistych sosów.

Zamiast bardzo słodkich lub tłustych deserów zamów np. owoce.

Nie jedz warzyw odgrzewanych na maśle.

Skomentuj

Komentarze (1)

  1. Tomek pisze:

    Dużo lepiej kupić kartę Taste Club i jeść o połowę taniej w najlepszych i najbardziej znanych Restauracjach w Polsce.

    http://www.tasteclub.pl/ – naprawdę polecam! Kupiłem niedawno i nie mogę narzekać – karta zwróciła się po dwóch miesiącach, teraz tylko oszczędzam!