Fot. sxc.huZdecydowana większość ludzi może schudnąć. Wymagane są zmiany w nawykach żywieniowych oraz ćwiczenia fizyczne. Odchudzanie jest tym trudniejsze, im większa jest nadwaga, ponieważ wraz z jej wielkością wydłuża się czas potrzebny na odchudzanie.

Dla niektórych może to być równie trudne jak np. zerwanie z papierosami.

Długotrwałe utrzymanie odpowiedniej masy ciała jest o wiele ważniejsze niż pierwsze sukcesu w odchudzaniu. Wielu ludzi po uzyskaniu planowanej masy ciała wraca do złych nawyków żywieniowych i przestaje ćwiczyć. Powoduje to powrót do poprzedniej masy ciała lub jeszcze większej. Wielu specjalistów uważa, iż jest to jeszcze bardziej szkodliwe dla zdrowia niż nadwaga utrzymująca się na stałym poziomie.

Cel możliwy do osiągnięcia

Wraz z rozpoczęciem odchudzania określ sobie racjonalny cel, który możesz osiągnąć np. 1-2 kg w ciągu tygodnia. Swoją codzienną dietę zaplanuj na przynajmniej 3 posiłki. Jedz wolno, bez telewizji, komputera. Spożywanie małej ilości posiłków powoduje nasilenie się uczucia głodu z powodu zbyt długich przerw między kolejnymi posiłkami. Ostatni posiłek jedz około 2 godziny przed snem. Zaplanuj dietę o niskiej wartości energetycznej – dziennie 1100-1200 kcal. Nie pij alkoholu.

Zapytaj specjalisty

W przypadku poważnej nadwagi lub poważnych problemów zdrowotnych, przed rozpoczęciem odchudzania skontaktuj się z lekarzem. Poradź się odnośnie diety oraz możliwych ćwiczeń fizycznych.

W skrajnych przypadkach stosuje się tabletki wspomagające odchudzanie. Wśród nich można wyróżnić: obniżające łaknienie, przeczyszczające, pobudzające. Nie stosuj żadnych tabletek bez nadzoru lekarza!

W niektórych przypadkach może być konieczna interwencja chirurgiczna. Stosuję się ja w przypadkach bardzo dużej nadwagi lub w przypadkach zagrażających życiu.

Skomentuj

Komentarze (3)

  1. bugi pisze:

    Jak schudnąć ?
    Zmiana nawyków żywieniowych, ćwiczenia fizyczne, oraz suplementacja. Suplementacja w dzisiejszych czasach to standard. Więcej info na [link usunięty przez administratora]

  2. kati pisze:

    Fajna sylwetkę na dłużej może zapewnić sport, ale nie taki raz na jakiś czas, ale regularny i w miarę intensywny. mowie tutaj o ok. godzinie wysiłku 3 razy w tygodniu. Ja do tego pobudzam organizm do spalania tkanki tłuszczowej przez branie l-karnityny Direct, ale ona również działa tylko w przypadku sportowego stylu zycia.

  3. dzidka pisze:

    na początek trzeba dobrać sobie dobrą dietę najlepiej korzystac z porad dietetyka który przygotuje dietę pod nas. pózniej dołożyc cwiczenia .
    pamietajmy o witaminach – dieta musi być bogata w składniki które dają nam siłe jak i odżywiają doskonale nasz organizm. pijmy duzo świeżych soków – zmieniajmy smaki, mogą być to nawet soki jednodniowe z warzyw.