Home > Odżywianie

Idealne połączenie cynku i magnezu

Idealne połączenie cynku i magnezuBłyskawiczny rozwój rynku suplementów sprawił, że na dzień dzisiejszy mamy ogromny wybór produktów, które możemy stosować stricte do naszego celu. Co więcej, pojedyncze składniki często bywają łączone w formuły wieloskładnikowe, oszczędzając przy tym nasz czas, a przede wszystkim pieniądze. Jedną z takich formuł jest bardzo popularny ostatnimi czasy suplement o nazwie ZMA. Co kryje się pod tymi literami?

ZMA to połączenie cynku (cynk – zinc), magnezu (magnez – magnesium) oraz witaminy B6. Nie trudno się zatem domyśleć, że nazwa ZMA pochodzi z połączenia pierwszych liter zastosowanych w omawianym suplemencie składników. Jako, że ZMA to suplement wieloskładnikowy, jego omawianie powinniśmy oprzeć przede wszystkim na przybliżeniu roli poszczególnych składników, patrząc przez pryzmat osoby uprawiającej sport.

Cynk to pierwiastek, który odgrywa szereg kluczowych ról w naszym organizmie. Potrzebny jest przede wszystkim do produkcji niektórych hormonów, jest niezbędny w procesie przemiany materii, odgrywa ogromną rolę w aspekcie odporności naszego organizmu z uwagi na uczestnictwo w procesie powstawania limfocytów T. Ponadto wpływa na kondycję skóry, włosów oraz paznokci. Nie trudno się zatem domyślać, że niedobór tego pierwiastka w naszym organizmie może mieć opłakane skutki.

Magnez to pierwiastek, który jest potrzebny przede wszystkim w procesie przewodnictwa nerwowego, skurczu mięśni oraz pracy naszego układu krwionośnego. Niedobór tego pierwiastka może objawiać się drganiem powiek, bolesnym skurczem mięśni, problemami z sercem, uczuciem ciągłego znużenia i zmęczenia, a nawet stanami lękowymi. Należy dodać, że bardzo często bagatelizowane objawy jakimi są nagłe skurcze mięśni oraz drganie powiek, to sygnał, że nasz organizm ma niedobory tego cennego pierwiastka.

Witamina B6 stanowi ważny element ZMA, gdyż uczestniczy w tworzeniu hormonów, enzymów oraz hemoglobiny. Ponadto, wpływa na pracę serca, a przede wszystkim na regulację ciśnienia tętniczego. Co więcej, suplementacja witaminą B6 zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób związanych z układem nerwowym.

Czynniki, które towarzyszą nam w życiu codziennym czyli stres, spożywanie pożywienia niskiej jakości, wysoka ilość kofeiny, alkohol, wysoka aktywność fizyczna oraz mała ilość snu skutecznie zmniejszają udział pierwiastków oraz witamin w naszym organizmie. Ważnym jest, aby w porę reagować na wszelkie objawy niedoboru, a ponadto prowadzić zbilansowany tryb odżywiania. Należy pamiętać, że spożycie ZMA skutecznie wspomoże nas w tym procesie.

Autor: Michał Błędzki
Tekst powstał przy współpracy z http://kfd.pl

Skomentuj

Komentarze (2)

  1. Ola pisze:

    ZMA znajdziemy w naturalnej formie w zielonym jęczmieniu + enzymy http://takegoodcare.pl/k/mlody-zielony-jeczmien/

  2. Agnieszka pisze:

    Istnieje równie dobre jeśli nie lepsze tzn zielony jęczmień – http://jeczmienzielony.pl