Dieta i sport – idealne połączenie na jesieńSmukłe ciało okraszone złocistą opalenizną nie musi odchodzić w zapomnienie wraz ze spadającymi liśćmi. Podpowiadamy jak zadbać o utrzymanie wakacyjnej figury i kondycji bez względu na niekorzystne warunki pogodowe. Powrót do pracy po wakacyjnym rozleniwieniu nie sprzyja aktywności fizycznej. Dlatego wiele osób rezygnuje w tym okresie z regularnych ćwiczeń na rzecz diety. Warto jednak pamiętać, że drastyczna redukcja kalorii spowoduje szybki spadek wagi, ale równocześnie zmniejszy nasze siły witalne!

Dieta czy sport?

Dieta cud nie istnieje. Najczęstszym rezultatem radykalnego odchudzania jest tzw efekt jojo. Powolne i systematyczne spalanie tkanki tłuszczowej w dłuższym czasie pozwoli nam tego uniknąć, a regularny trening utrwali efekty. – Wybór odpowiedniej diety, wsparty ćwiczeniami dopasowanymi do naszej kondycji, a także wieku i trybu życia jest podstawą sukcesu. Dla utrzymania formy istotne są również ćwiczenia aerobowe, wzmacniające i rozciągające mięśnie – podkreśla Janusz Kulas, ekspert ze sklepu Sport-Shop.pl.

Złota jesień na sportowo

Polska złota jesień najczęściej nie rozpieszcza nas pogodowo. Dlatego warto pomyśleć o wyborze takich form aktywności, które nie zależą od warunków atmosferycznych. Siłownia, pływanie, joga, squash, a może taniec? Opcji jest wiele, a wybór podyktowany naszymi oczekiwaniami odnośnie intensywności i efektywności ćwiczeń. Proponujemy przegląd najciekawszych form treningowych na okres wczesnojesienny.

Siłownia w domu

Wymaga przede wszystkim przestrzeni i środków finansowych na selekcję niezbędnego sprzętu. – Rower treningowy, atlas, bieżnia czy orbitrek to urządzenia o sprawdzonej skuteczności, które od lat cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – mówi ekspert sklepu Sport-shop.pl. Czasochłonny trening aerobowy w domowym wydaniu nie jest męczący. Dla uzyskania efektu konieczne jest ćwiczenie minimum 3 razy w tygodniu przez 30-40 minut. Podczas takiego treningu możemy spalić nawet 500 kcal.

Pływanie rekreacyjne

Łączy się z dostępem do wielu atrakcyjnych form umilających czas, jak choćby zjeżdżalnie multimedialne czy relaksujące solanki. Co ciekawe, na intensywność spalania kalorii wpływa wybór stylu pływania. Najskuteczniejszą formą jest pływanie na grzbiecie oraz motylkiem. Godzina pływania rekreacyjnego zapewnia spalenie około 340 kcal, pływanie na plecach to 460 kcal mniej, a motylkiem aż 630 kcal! Minus? Wzmożony apetyt… Jeśli macie ochotę w pełni korzystać z wodnych przyjemności, powinniście zaopatrzyć się w czepek, okulary pływackie czy zacisk na nos (ułatwi naukę nurkowania, a także zwiększy komfort szaleństwa na zjeżdżalniach).

Squash

To sport dla osób preferujących krótki, za to niezwykle intensywny wysiłek fizyczny. Godzina na korcie pozwala na spalenie od 700 do 1000 kcal. Wybór tej dyscypliny wiąże się z ryzykiem urazów kości i stawów, dlatego już na starcie wymagana jest dobra kondycja fizyczna. – Wybór rakiety do squasha, podobnie jak tenisowej, wiąże się ze stopniem zaawansowania gracza. Wytrzymałość i siła odbicia to czynniki determinujące – przekonuje Janusz Kulas ze Sport-Shop.pl. Na początek polecamy sprzęt z niższej półki, który w zupełności wystarczy, aby rozpocząć treningi i złapać „bakcyla”.

Joga

To opcja dla osób marzących o zgrabnej sylwetce, gibkości i wytrzymałości. Wyczerpujące ćwiczenia kształtują głębokie partie mięśni. Joga ceniona jest również przez zawodowych sportowców – przede wszystkim za efekty w zapobieganiu i leczeniu urazów. Aby ćwiczyć wystarczy wygodny dres i mata – najlepiej wykonana z odpornego na odkształcenia materiału. Zapewnia komfort ćwiczeń bez ryzyka upadku czy ujechania maty.

Taniec

To nie tylko modna forma spędzania czasu, to również droga do szybkiego pozbycia się zbędnych kalorii nawet do 400 kcal w trakcie godzinnych zajęć. Energiczny taniec dwa razy w tygodniu wymusza pracę skośnych mieśni brzucha. Piękna talia i biodra gwarantowane!

Pora roku niejednokrotnie determinuje formę dbania o kondycję organizmu. Na szczęście alternatyw dla niekorzystnych warunków atmosferycznych jest tak wiele, że nie musimy rezygnować z intensywnego treningu. Koniec końcem aktywność fizyczna w połączeniu ze zdrowym odżywianiem to recepta dla wszystkich, bez wyjątku, na 365 dni w roku!

Źródło: Sport-shop.pl

O firmie:
Sklep Internetowy SPORT-SHOP.pl to obecnie jeden z największych sportowych sklepów internetowych w Polsce. W ciągu kilku lat wyspecjalizowaliśmy się w sprzedaży internetowej sprzętu fitness, sprzętu turystycznego i akcesoriów sportowych. Dokładamy wszelkich starań, aby prezentowana oferta zawsze nadążała za nowościami na rynku sportowym. Specjaliści z wybranych branż towarów stale śledzą trendy w technologii sportowej. Ciągły wzrost sprzedaży, już od wielu lat zapewnia firmie czołowe miejsce na liście największych sportowych sklepów internetowych w Polsce.

Więcej informacji udziela:
Alicja Szaraniec
specjalista ds. PR
tel. 71 794 78 66
e-mail: alicja.szaraniec@artefakt.pl

Skomentuj

Komentarze (5)

  1. misia pisze:

    Bez połączenia sportu z dietą nie ma szans na schudnięcie.

  2. klementyna pisze:

    w moim wypadku raczej sport :)

  3. Nick pisze:

    Squash nie ma sobie równych, w ciągu godziny masz totalnie dość fizycznie a jeszcze byś pograł :) Jeśli zaczyniacie grę polecam sklep squash

  4. józek pisze:

    Najlepsze są wyjścia w góry – zrzucanie kilogramów i przyjemny odpoczynek.
    A jeśli chodzi o sprzęt turystyczny, to proponuję zajrzeć na http://www.toursport.pl

  5. Anna pisze:

    Aby schudnąć i nie nabawić się efektu jojo trzeba po prostu zmienić swój styl życia i odżywiania oraz wprowadzić w plan dnia jakąś aktywność fizyczną.
    Mi bardzo pomogła całkowita zmiana nawyków żywieniowych oraz aktywność fizyczna: bieganie połączone z ćwiczeniami siłowymi, a także ostatnio moja miłość – tenis ziemny! :) Jak ktoś z Warszawy chciałby również zarazić się tym pięknym sportem, to bardzo polecam trenera tenisa Michała – http://www.michal-lewandowski.pl, pozdrawiam!