Fot. sxc.huIstnieją dwa rodzaje czynników decydujących o Twoim zdrowiu. Większość rzeczy mających wpływ na Twoje zdrowie zależy od Twojego stylu życia. Są jednak takie, na które nie masz żadnego wpływu. Twoje geny mają silny wpływ na długość życia.

Jeżeli Twoi przodkowie dożyli sędziwego wieku najprawdopodobniej masz w sobie coś z genów, które o tym decydowały. Pamiętaj jednak o tym, że zły tryb życia może zniwelować pozytywne cechy genetyczne.

Miejsce, w którym żyjesz też ma zasadniczy wpływ na Twoje zdrowie. Jeżeli mieszkasz w miejscu o silnie skażonym środowisku, to ono również wpływa na Twój organizm. Wszyscy ludzie wspólnie powinni dbać o środowisko naturalne. W końcu wszyscy razem żyjemy na jednej planecie. Niestety wielu ludzi w ogóle się tym nie przejmuje, lub po prostu nie są świadomi jak żyć ekologicznie.

W artykule tym skupię się jednak na rzeczy, na którą masz zasadniczy wpływ. Chodzi o Twój styl życia.

Odżywianie

Właściwe odżywianie się wywiera ogromny wpływ na wszystkie aspekty Twojego zdrowia. By organizm mógł prawidłowo się rozwijać i być zdrowy, niezbędne są witaminy oraz różne składniki mineralne. Surowców tych dostarczasz do swojego organizmu wraz z jedzeniem i piciem. Pokarm powinien być urozmaicony. Szczególną uwagę należy zwrócić na jedzenie dużej ilości warzyw oraz owoców. Są one bardzo dobrze tolerowane przez organizm i dostarczają wielu niezbędnych do życia elementów. Zasadniczo produkty świeże są zdrowsze niż produkty przetworzone np. gotowane, smażone. Przetworzone produkty tracą część wartości odżywczych.

Ćwiczenia fizyczne

Regularne ćwiczenia fizyczne zbawiennie wypłyną na Twój organizm. Wykonując dowolne ćwiczenia 3 razy tygodniowo przez około 20 minut, poprawiasz swoją ogólną sprawność, ogólne samopoczucie. Styl ćwiczeń należy dostosować indywidualnie do swoich potrzeb oraz możliwości.

Jeżeli zależy Ci na spaleniu tkanki tłuszczowej, przedłuż czas ćwiczeń do 30-40 min. By uzyskać jak najlepsze efekty, ważne jest by w czasie trwania ćwiczeń nie robić dłuższych przerw.

Używki

Alkohol spożywany w nadmiernych ilościach nieodwracalnie niszczy wiele organów wewnętrznych. Prócz tego wpływa na psychikę i obniża zdolność do racjonalnej oceny sytuacji. W efekcie czego może prowadzić to do wielu wypadków.

Palenie papierosów jest główną przyczyną wielu groźnych chorób takich jak rak płuc, choroba wieńcowa, przedwczesne starzenie się skóry i inne.

Nieprawidłowa waga

Otyłość zwiększa ryzyko chorób serca, w tym również zawałów. Prowadzi do cukrzycy, zapalenia stawów i wielu innych chorób.

Niewielka nadwaga nie jest powodem do popadania w panikę, jednak jest to sygnał od organizmu, którego nie należy lekceważyć.

Warto również pamiętać, że szybkie odchudzanie za wszelką cenę nie jest zdrowe. Prócz tego często jest nieskuteczne i powoduje tzw. „efekt jojo”, czyli powrót do poprzedniej wagi w krótkim czasie.

Żadnych niepokojących sygnałów nie można ignorować. Zwłaszcza jeśli trwają od dłuższego czasu. „Zwykły” ból nasilający się od tygodnia nie jest niczym normalnym. W takim wypadku, jak i w każdym innym, należy zasięgnąć opinii lekarza.

Skomentuj