Home > Ćwiczenia fizyczne

Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na udaKażda z pań, marzy o pięknych nogach i udach, zachwycających wszystkich mężczyzn. Piękne nogi, przydają się zwłaszcza w okresie letnim. Co zrobić, by stać się posiadaczką zachwycających ud? Wystarczy trochę cierpliwości i sumienności. Warto polubić zdrowe odżywianie oraz sport. Dla chcących posiadać smukłe uda, polecane są ćwiczenia na uda, które nie wymagają zbytniego wysiłku, a regularne ich wykonywanie, może przyczynić się do lepszego krążenia w tych partiach ciała. Są to zazwyczaj ćwiczenia, które możemy wykonywać w domu.

Oto kilka ćwiczeń, pomagających wyrzeźbić piękne uda:

1.Przysiady – kształtują zarówno mięśnie nóg, jak i ud i pośladków. Możemy wykonywać trzy rodzaje przysiadów. Każdy z nich kształtuje inną partię nóg:

  • obie stopy stykają się i są położone na ziemi,
  • stajemy na palcach w lekkim rozkroku
  • obie stopy położone na ziemi, zwrócone na zewnątrz, w rozkroku.

Robienie przysiadów polega na uginaniu kolan i prostowaniu się, bez żadnego manewru kolanami. Staramy się wykonać jak najgłębszy przysiad, dla polepszenia efektów ćwiczenia.

2.Ćwiczenia w podporze przodem – to nic innego jak klęknięcie i podparcie się rękami. Ćwiczenie to kształtuje mięśnie ud i pośladków. Można wykonywać dwa rodzaje tych ćwiczeń, najpierw jedną, a następnie drugą nogą:

  • nogi ugięte w kolanach, unosimy na wysokość 40 – 50 cm, następnie prostujemy, trzymamy 3 sekundy, uginamy z powrotem, następnie powracamy do wyjściowego ułożenia
  • nogi ugięte w kolanach podnosimy w bok, do utworzenia kąta rozwartego, pomiędzy obiema nogami. Trzymamy tak 3 sekundy, i wracamy do wyjściowego ułożenia.

3. Podnoszenie nogi do tyłu – pozwala na wzmocnienie i ujędrnienie przedniej części ud i rozciągnięcie bioder.

Należy stanąć prosto, ze złączonymi nogami. Można chwycić się jedna ręką za krzesło, zgiąć lekko lewa nogę i podnieść prawą nogę do maksymalnego dla siebie poziomu. Należy spróbować trzymać prawą nogę prosto. Trzymać nogę z przodu przez 2 – 3 sekundy. Obniżyć nogę z powrotem. Należy powtórzyć ćwiczenie dla nogi prawej 5 razy. Następnie to samo powtórzyć dla lewej nogi.

4. Ściskanie ud – przy tym ćwiczeniu potrzebna będzie na przykład poduszka. To ćwiczenie wzmacnia wewnętrzna stronę ud.

Należy usiąść na krześle, ze złączonymi nogami. Położyć poduszkę między kolanami i udami, tak aby nie spadał. Następnie ścisnąć kolana jak najmocniej można i przytrzymać tak przez 2 – 3 sekundy, następnie poluzować. Czynność należy powtórzyć 5 razy. Do tego ćwiczenia można użyć specjalnego przyrządu, który stawiałby większy opór.

Ćwiczenia pozwolą na ujędrnienie mięśni ud. Nie są trudne i nie wymagają żadnych nakładów w specjalistyczny sprzęt gimnastyczny. Każda z pań, może go wykonywać w zaciszu własnego domu. Ćwiczenia te polecane wszystkim paniom, zarówno dopiero rozpoczynającym przygodę z gimnastyką, jak i dla tych już zaawansowanych.

Opracowała
Ania Głowacka

Skomentuj