Ćwiczenia na odchudzanieZalety ćwiczeń

Aktywność fizyczna i wykonywanie ćwiczeń, mają swoje niewątpliwe zalety. Ruch fizyczny, pomaga spalić kalorie. Efekt ten działa, według bardzo prostej zasady, że czym więcej się ruszamy, tym więcej spalamy kalorii. Każdy wysiłek fizyczny, nawet mimowolny i niewielki, powoduje spalanie kalorii.

Najprostszym przykładem, jest wchodzenie i schodzenie po schodach. Jeżeli, mieszkamy w bloku wielopiętrowym, lub w wieżowcu, to najlepiej zrezygnować z windy.

W trakcie stosowania diety, pojawia się problem granicy wagi. Ćwiczenia fizyczne, w większości pomagają pokonać tą barierę. Aktywność fizyczna, poprawia także przemianę materii.
Ludzie, którzy uprawiają sport i ogólnie więcej zażywają ruchu, mogą zjeść więcej, nie przybierając na wadze.

Ćwiczenia fizyczne poprawiają nasze samopoczucie i sprawiają, że lepiej śpimy. Jednak, aby zdrowo wypocząć w czasie nocy, należy zachować złoty środek i nie przesadzić z ćwiczeniami. Wtedy można bowiem tylko niepotrzebnie się rozbudzić i mieć kłopoty ze zaśnięciem.

Dlatego, przed położeniem się spać, jeżeli chcemy już coś poćwiczyć, to najlepiej by były to ćwiczenia lekkie, nie za bardzo forsowne. Powinien minąć okres przynajmniej 3 godzin, od bardzo intensywnego wysiłku fizycznego, a położeniem się do łóżka.

Niewątpliwymi zaletami ćwiczeń fizycznych jest ich funkcja relaksacyjna. Monotonne, wykonywanie tych samych czynności, pozwala się zrelaksować, i zapomnieć o problemach dnia codziennego. Zaletami ćwiczeń fizycznych, mających działanie odchudzające, jest niewątpliwie fakt, że zmniejszają ryzyko zachorowań, na choroby układu krwionośnego, takie jak zawał serca. Minimalizują także występowanie, cukrzycy, nadciśnienia, raka piersi, a także osteoporozy .

Ruch i ćwiczenia fizyczne, pomagają nie tylko ludziom, cierpiącym na nadwagę. Ich drogocenny wpływ zauważono także wśród osób chorujących na depresję.

Przykłady ćwiczeń odchudzających

Jest wiele rodzajów ćwiczeń, które mają zastosowanie w odchudzaniu. Nie wszyscy lubią ćwiczyć na salach gimnastycznych lub w siłowniach, krepując się własnego ciała, i własnej niezadowalającej kondycji. Dla takich osób, przygotowany został zestaw ćwiczeń, które mają odchudzające działanie, i można je wykonywać we własnym domu. Nie wymagają żadnych specjalistycznych przyrządów, i nie są skomplikowane. Wykonywanie tych ćwiczeń nie zajmie zbyt wiele czasu, a systematyczne ich stosowanie, zapewni pożądany przez wielu, pragnących zrzucić zbędne kilogramy skutek.

Nożyce
Ćwiczenie to polega na położeniu się na podłodze, na plecach. Ręce należy położyć wzdłuż ciała. Nogi powinniśmy unieść parę centymetrów nad podłogę i wykonywać nimi ruchy, w których nogi zachodzą na siebie, niczym nożyczki. Po pierwszej serii, należy chwilę odpocząć, i unieść nogi nieco wyżej, i powtórzyć ćwiczenie. Należy w ten sposób ćwiczyć 2 minuty. Po tej serii znowu należy zrobić sobie krótką przerwę, policzyć do 10 i unieść nogi na jeszcze większą wysokość , a następnie powtórzyć ćwiczenie.

Wypychanie bioder
To inne ćwiczenie, które ma również działanie odchudzające. Wykonuje się je, również leżąc na podłodze, na plecach. Muszą one dobrze przylegać do podłoża. Ręce należy ułożyć wzdłuż tułowia. Uginamy kolana i napinamy pośladki, i wypinamy biodra do góry. Następnie, wypinamy biodra, jeszcze bardziej do góry, jednocześnie prostując jedna nogę. Należy w tej pozycji, wytrzymać dłuższą chwilę. Ćwiczenie należy powtórzyć, po zmianie nogi, po dziesięć razy na każdą stronę.

Unoszenie nóg w górę
Jest to jedno, z najbardziej banalnych ćwiczeń, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jakie ma działanie wyszczuplające. Należy klęknąć na podłodze, opierając tułów na przedramionach, sprawdzając przy tym, czy kolana i łokcie, są ugięte pod kątem prostym. Następnie należy wciągnąć brzuch.

Ugiętą nogę w kolanie, należy unieść do góry, napinając pośladki. W tej pozycji powinnyśmy wytrzymać chwilę, a następnie powrócić do pozycji wyjściowej. Następnie należy zmienić nogę i ćwiczenie powtórzyć. Na obie nogi, wykonujemy serię, po dziesięć ćwiczeń.

Krzyżowanie nóg
Wbrew pozorom, nie jest to, to samo ćwiczenie, co nożyce. Tu należy uklęknąć na kolanach, a tułów oprzeć na przedramionach. Następnie należy unieść prawą nogę do poziomu bioder, a następnie przenieść ją na bok, po skosie i dotknąć podłogi, daleko za kolanem. Następnie, należy w tej pozycji wytrzymać dłuższą chwilę, i powrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć również na druga nogę. Łącznie serie ćwiczeń, mają mieć po 10 razy, na każdą z nóg.

Jazda na rowerze
Innym odchudzającym rodzajem ćwiczeń jest jazda na rowerze. Nie wymaga ono, podobnie jak i ćwiczenia w domu, żadnych specjalnych nakładów, czy środków finansowych. Przy jeździe na rowerze możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Jednocześnie możemy zadbać o naszą kondycję i samopoczucie, a także podziwiać piękne widoki. Jazda na rowerze, przez wielu uważana jest za rekreację, i mało kto sobie zdaje sprawę, że w czasie jazdy rowerem wzmacnia się sprawność układu mięśniowego, krwionośnego i oddechowego. Ma to zbawienne działanie, na regeneracje sił, dodanie sił witalnych, ale także świetnie wpływa na spalanie tłuszczu i zmniejszenie ciśnienia krwi. Jazda na rowerze zmniejsza ryzyko zachorowania, na choroby układu krwionośnego, a także astmy.

Siłownia
Wielu z nas myśli, że na siłowni można jedynie wykonywać ćwiczenia przeznaczone tylko do rozbudowania mięśni. Nic bardziej mylnego. Na siłownię możemy się udać również, w celu pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej. Dla tych właśnie osób, trener przygotowuje trening obwodowy. Co to takiego?

Trening obwodowy to wykonywanie ćwiczeń siłowych, które powodują przeciążenie poszczególnych partii ciała. Ćwiczenia takie wykonuje się na tzw. stacjach. Trwają zazwyczaj dwie minuty, każde. Na danej stacji wykonujemy około 15 powtórzeń, natomiast ilość obwodów zależna jest od naszej wytrzymałości. Dla początkujących zaleca się wykonywanie jednego obwodu. Wykonujący te ćwiczenia muszą zadbać o prawidłową postawę ciała, oraz wykonywanie ćwiczeń w pełnym zakresie ruchowym.

Basen
Basen jest doskonałym miejscem na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Poruszanie się w środowisku gęstszym, niż powietrze wymaga od mięśni cięższej pracy, dlatego woda jest doskonałym rozwiązaniem. Trening powinien trwać pół godziny, bowiem dopiero po tym czasie rozpoczyna się trening aerobowy. Pływać powinniśmy nie zbyt intensywnie, bowiem zbyt intensywny wysiłek nie spala naszej tkanki tłuszczowej tak szybko, jak to ma miejsce w przypadku umiarkowanego pływania. Wielu trenerów zaleca pływanie stylem klasycznym, bowiem wzmacnia on mięśnie całego ciała, a jednocześnie spala najwięcej tkanki tłuszczowej.

Wybór rodzaju ćwiczeń, jest ściśle uzależniony od indywidualnego podejścia osoby ćwiczącej. Tu zostały zaprezentowane tylko te najprostsze ćwiczenia, nie wymagające większych nakładów finansowych, ani większego zachodu ze strony osoby odchudzającej się.

Każdy zainteresowany może znaleźć więcej przykładów ćwiczeń, zarówno w Internecie, jak i w fachowej prasie.

Skomentuj