Ćwiczenia na brzuchKażdy z nas, niewątpliwie chciałby mieć płaski brzuch, który przyciąga uwagę innych osób. Nie jest to takie proste.

Przeważnie wymaga to wielu poświęceń, ale uwierzcie, że jest o co walczyć. Warto zainteresować się ćwiczeniami na płaski brzuszek.

Ćwiczenia te możemy podzielić na dwie grupy, w zależności od stopnia zaawansowania ćwiczącego: ćwiczenia na płaski brzuch dla początkujących oraz ćwiczenia na płaski brzuch dla zaawansowanych.

Wśród ćwiczeń dla początkujących możemy wyróżnić:

  • Skłony w leżeniu płasko – inaczej są to brzuszki. Najbardziej popularne ćwiczenie, przez co, chyba nikt nie będzie miał problemów z jego wykonaniem. Mięśnie, które używamy do wykonanie tego ćwiczenia – to mięśnie proste i skośne brzucha
  • Unoszenie nóg na ławce skośnej – ćwiczenie to polega na tym, że ćwiczący leży na skośnej ławce i podciąga do góry obie nogi, przyciągając nogi zgięte w kolanach do głowy. Nie jest to ćwiczenie trudne i nie powinno stanowić problemu w wykonaniu, zarówno dla amatorów, jaki i zaawansowanych
  • Skłony boczne – nie jest to ćwiczenie skomplikowane, więc dla podniesienia stopnia trudności, warto, dodatkowo obciążyć nasze ręce, by w rezultacie mięśnie były bardziej obciążone. Ruch powinny być powolne i płynne, aby przez przypadek, nie nabawić się dodatkowej kontuzji.

Wśród ćwiczeń dla zaawansowanych możemy wymienić:

  • Unoszenie nóg w zwisie na drążku – ćwiczenie to pomaga szybciej spalać tkankę tłuszczową. Polega na podciąganiu nóg zgiętych w kolanach do góry, gdy same wisimy, trzymając się rękami drążka.
  • Skłony w leżeniu głową w dół – jest to ćwiczenie, dla osób które już ćwiczyły mięśnie brzucha i mają już je silne, gdyż będzie wymagało od ćwiczącego użycia sporo siły. Nie jest polecane dla początkujących. Zaawansowani szybko będą mogli jednak podnieść wydolność mięśni swojego brzucha.

Osoby, którym zależy na pięknym, płaskim brzuszku powinny codzienne wykonywać skłony i brzuszki, a także postarać się rytmiczne napinanie mięśni nawet podczas oglądania telewizji czy czytania książki. W początkowej fazie może nam to przynosić trudności, ale z czasem stanie się to naszym przyjemnym nawykiem.

Opracowała
Ania Głowacka

Skomentuj