Fot. sxc.huKażdy wie, że ćwiczenia fizyczne mają zbawienny wpływ na nasze ciało, ale ostatnie badania pokazują, że mają one również ogromny wpływ na rozwój komórek mózgowych. Około 30 roku życia w naszych mózgach rozpoczyna się proces utraty neuronów (komórek nerwowych przewodzących impulsy elektryczne), których już nigdy nie odzyskamy. Około czterdziestki zaczynamy obserwować zmiany w mózgu wpływające na pogorszenie pamięci krótkiej, czasu reakcji oraz zdolności koncentracji, natomiast około osiemdziesiątego roku życia ciężar mózgu zmniejsza się o 7% w porównaniu ze stanem tego organu w kwiecie wieku.

Regularne ćwiczenia fizyczne pozwalają uniknąć niektórych umysłowych skutków starzenia się dzięki zwiększeniu ilości krwi doprowadzanej do płatów czołowych mózgu. Płaty czołowe są częściowo odpowiedzialne za naszą zdolność do planowania i podziału uwagi na poszczególne zadania.Wraz z wiekiem ich stan ulega pogorszeniu – dużo bardziej niż w przypadku innych części mózgu. Praca wymaga od nas zwykle radzenia sobie z kilkoma zadaniami w tym samym czasie – ćwiczenia fizyczne pozwalają nam radzić sobie z takimi sytuacjami zarówno pod względem fizycznym, jak i umysłowym.

Nie masz czasu na ćwiczenia? Spróbuj chodzić po schodach!

Naukowcy nakłonili 12 kobiet prowadzących siedzący tryb życia do codziennego pokonywania schodami sześciu pięter – zaczynając od jednego piętra i stopniowo zwiększając dawkę ruchu. Po sześciu tygodniach, w porównaniu do grupy kontrolnej, tempo pracy serca zarówno podczas odpoczynku, jak i wysiłku, badanych kobiet było znacznie mniejsze, stopień wykorzystania tlenu poprawił się znacząco, a proporcja dobrego cholesterolu do całkowitej ilości cholesterolu w ich organizmach poprawiła się o 20%. A wszystko to zabrało im mniej niż 14 minut dziennie!

Żródło: Biuletyn Dobrego Samopoczucia – Eden Springs Sp. z o.o.
więcej na
www.eden.pl

Skomentuj